TRENUL SPERANŢEI O ŞANSĂ PENTRU FIECARE!
TRENUL SPERANŢEI mai mult...
PROIECT RO/POSDRU/23/2.2/G/10905 cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013
GHID METODOLOGIC
Dir. Prof. HUZOIU MARIUS – manager proiect
Prof. VESA ESTERA – asistent manager proiect
Motto:
,,Nu voi fi un om obişnuit, pentru că am dreptul să fiu extraordinar"
Peter O`Toole
,, TRENUL SPERANŢEI – O ŞANSĂ PENTRU FIECARE!”
Proiect finanţat prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013
Axa prioritară 2 ,, Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii”
Domeniul major de intervenţie 2.2 ,, Prevenirea şi corectarea părăsirii timpurii a şcolii”
FINANŢAREA PROIECTULUI
Valoarea totală eligibilă a proiectului: 1.821.716,00 lei (fără TVA) după cum urmează:
Valoarea eligibilă a finanţării nerambursabile acordată din FSE – 1.568.547,89 lei (87,86%)
Valoarea eligibilă a finanţării nerambursabile acordată din bugetul naţional – 216.733,11 lei (12,14%)
Contribuţia eligibilă a Beneficiarului – 36.435,00 lei (2,00%)
BENEFICIAR: Grup Şcolar Industrial Transporturi Căi Ferate Timişoara
PARTENERI:
-
Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Timiş
Alături de beneficiar:
-
A participat la pregătirea instrumentelor de lucru în proiect: grile de identificare a copiilor cu risc de abandon şcolar, de monitorizare etc.;
-
A participat la elaborarea unei metodologii de lucru pentru diminuarea abandonului şcolar;
-
A sprijinit prof. psihologi din şcoală în stabilirea planurilor individualizate de intervenţie pentru copiii cu risc de abandon şcolar;
-
A participat la selecţia beneficiarilor din proiect;
-
A participat prin specialiştii săi la activităţi de consiliere a părinţilor pe tema Relaţia părinte-copil (comunicare, autocunoaştere, încredere în sine, negocierea conflictelor, luarea deciziilor, etc);
-
A asigurat săptămânal consiliere pentru carieră şi pentru promovarea unor comportamente fără risc, în grup sau individual, elevilor cu risc de abandon şcolar în cadrul centrului de sprijin;
-
A format cadrele didactice din şcoală pe tema : „Căi de remotivare a elevilor cu risc de abandon şcolar”;
-
Casa Corpului Didactic Timiş
-
A format cadrele didactice din şcoală pe tema ,, Relaţia şcoală – comunitate”
-
Grup Şcolar de Poştă şi Telecomunicaţii Timişoara
-
Împreună cu beneficiarul a desfăşurat ore suplimentare de pregătire a temelor şi aprofundarea cunoştinţelor cu copiii predispuşi la abandon şcolar;
-
A derulat activităţi recreative , educative, creative, activităţi de ecologizare;
-
A participat la selecţia grupurilor ţintă.
ECHIPA DE MANAGEMENT:
Manager proiect – DIR. Prof. HUZOIU MARIUS
Asistent manager proiect – Prof. VESA ESTERA
Responsabil financiar - Ec.GHINESCU IOANA
Consiler juridic – RONCOV IOAN
Secretar tehnic – Prof.AVRIGEAN DANIELA MELENTINA
-
VIZIUNEA PROIECTULUI
,, TRENUL SPERANŢEI – O ŞANSĂ PENTRU FIECARE!” este un proiect care şi-a propus crearea unui centru de sprijin ,, Trenul speranţei” dotat cu echipamente moderne, cu materiale de specialitate, modern mobilat în cadrul căruia să se acorde elevilor servicii psiho-sociale, educative, recreative şi materiale în vederea prevenirii abandonului şcolar şi a creşterii şanselor de integrare şcolară şi socială prin dezvoltarea potenţialului intelectual şi creator al elevilor şi a reintegrării în educaţie a celor care au părăsit timpuriu şcoala.
Serviciile acordate în cadrul centrului de sprijin au condus şi vor conduce la:
-
accesul copiilor la educaţia pe care şi-o doresc;
-
la atingerea performanţelor economice şi de ocupare corelate cu un sistem social echitabil;
-
diminuarea disparităţilor de dezvoltare economică şi socială între regiunile ţării, dintre România şi statele membre ale U.E.;
-
elaborarea unor strategii de selecţie a familiilor şi copiilor cu risc de abandon şcolar sau care au abandonat şcoala;
-
integrarea cu succes a elevilor din grupurile ţintă în viaţa şcolară;
-
tineri bine pregătiţi profesional, bine ancoraţi în viaţa socială şi buni viitori specialişti lansaţi pe piaţa muncii;
-
informare şi învăţare pe tot parcursul vieţii prin folosirea mijloacelor TIC;
-
creşterea egalităţii de şanse a categoriilor defaforizate, între bărbaţi şi femei, între urban şi rural, între etnii;
-
creşterea ratei de cuprindere în şcoli;
-
realizarea de noi strategii de predare/ învăţare în sprijinul acordat zilnic în organizarea orelor de pregătire suplimentară utilizând forme alternative de educaţie;
-
conştientizarea unei colaborări mai strânse între părinţi –copii - cadre didactice, dar şi elevi motivaţi din clasele mai mari, pentru prevenirea abandonului şcolar;
-
îmbunătăţirea calităţii resurselor umane, creşterea competitivităţii, promovarea ocupării şi incluziunii sociale şi a unui sistem social echitabil;
-
dezvoltarea competenţelor de management al mediului;
-
consilierea şcolară şi profesională pe termen lung a elevilor în vederea clarificării viitorului parcurs şcolar şi profesional şi a centrului de interes;
-
dezvoltarea autonomiei elevului;